Eindredacteur

Je begeleidt hen van pitch tot publicatie, van begin tot eind in het maken van een verhaal. Je denkt mee over interessante vertelvormen bij een pitch en tilt onze verhalen naar een hoger niveau. Zodra een verhaal gereed is voor publicatie, zet je het klaar in ons CMS. Het gaat om een uitdagende functie waarbij je de spil in het productieproces bent.

Pr-redacteur

Als pr-redacteur wijs je de lezer met je prikkelende teksten de weg wijst naar Red Pers-verhalen op sociale media. Je bent behendig met het beheren van diverse sociale media en het leuk vindt om mee te denken over de (online) zichtbaarheid van ons platform. Je begrijpt onze tone of voice, bent creatief en denkt met de chef pr mee over de online strategie van Red Pers. Als je wil kan je ook nieuwsbrieven schrijven.

Audiovisuele redacteur

Een ‘nieuwe’ functie bij Red Pers: redacteur audiovisueel. Samen met de chef audiovisueel ga je ervoor zorgen dat Red Pers audiovisuele verhalen gaat vertellen. Je gaat werken aan een podcast en kan ideeën aandragen voor andere audiovisuele producties, zoals (korte) documentaires en meer podcasts. Je kunt monteren en bent idealiter handig met camera’s.

Hoe meld je je aan?

Verstuur het volgende naar meedoen@redpers.nl. Kijk goed wat er per functie van je verwacht wordt; incomplete sollicitaties kunnen we niet in behandeling nemen.

  • Je curriculum vitae.
  • Een motivatiebrief. Daarin geef je onder meer antwoord op de volgende vragen:

    • Wat verwacht je van je redacteurschap bij Red Pers?
    • Waar bestaat je journalistieke ambitie uit?
    • Wat vind je goed en minder goed aan Red Pers?

  • Eindredacteuren ontvangen daags na hun sollicitatie een proefartikel van ons. We verwachten dat je deze redigeert alsof je reeds als eindredacteur bent aangenomen. Let op structuur, inhoud, stijl en taal, en bedenk ook een kop. Je hebt dan zeven dagen om het artikel te redigeren.
  • Pr-redacteuren sturen met hun sollicitatie drie socialemediakanalen mee die zij inspirerend vinden. Die mogen journalistiek zijn (idealiter wel), maar dat hoeft niet. Zolang jij maar goed kunt beargumenteren waarom je ze inspirerend vindt.
  • Audiovisuele redacteuren sturen met hun sollicitaties drie journalistieke audiovisuele producties mee die zij inspirerend vinden. Varieer in wat je opstuurt: dus niet uitsluitend drie 2Doc-documentaires (bijvoorbeeld). Leg ook gedegen uit waarom je deze producties inspirerend vindt.

Red Pers is een vrijwilligersorganisatie; alle functies zijn onbezoldigd.

Zoeken

Nieuwsbrief

Elke drie weken houden we je op de hoogte van wat we schreven en wat we lazen in de Red Pers-nieuwsbrief.

Doneren

Wij bieden jonge, aspirerende journalisten een podium én begeleiding. Dat kunnen we nog beter met jouw steun. Die steun komt met twee voor de prijs van één, want onze sponsor matcht jouw donatie. Geef jij ons vijf euro? Dan ontvangen wij een tientje.